En Søgeordsanalyse er et af de vigtigste elementer i arbejdet med søgemaskineoptimering. Før man går i gang med en optimeringsproces, er det vigtigt at sikre sig, at man optimerer mod de rigtige søgeord. Der er ikke meget sjov i at ligge nummer 1 i Google på søgeord, som ingen mennesker søger på. Eller bare på ord, som dine potentielle kunder ikke bruger.

Derfor hjælper jeg med en søgeordsanalyse, hvor vi i samarbejde finder frem til en stribe ord og udtryk, som der skal optimeres mod. Ord, der kan tiltrække de rigtige besøgende og give dig kunder.

Det er vigtigt at bemærke, at søgeord ikke blot er en række enkeltord. Nej, folk skriver nemlig ofte 2, 3 eller endnu flere ord i søgemaskinerne, og derfor skal man også i sit arbejde med søgeord tænke i de tanker og sørge for at blive synlig på en stribe udtryk med flere ord i.

Arbejdet med søgeord bør ikke stoppe, når man går i gang med optimeringsarbejdet. Det bør være en løbende proces, hvor man jævnligt gennemgår sine statistikker og fra tid til anden giver sine søgeordslister en ekstra gennemgang for at sikre, at man konstant arbejder med de rigtige udtryk.