Blogging-strategi

Blogging bør være en vigtig del af næsten enhver virksomheds strategi på nettet. Hvad enten formålet er at have dialog med kunderne, promovere sine produkter eller få gode placeringer på søgemaskinerne, er en blog et stærkt værktøj.

Jeg har selv praktiske erfaringer fra blogging, blandt andet fra min egen blog Den Synlige Mand. Disse erfaringer bruger jeg gerne til at hjælpe dig med at få udmøntet en blogging-strategi, der passer til dig og din virksomhed.

Mange muligheder i corporate blogs

Der er mange muligheder i en såkaldt corporate blog. Det kan handle om alt fra online-relationer, til bedre synlighed i søgemaskinerne, branding, story telling eller reputation management. (Læs evt. mere uddybet om de mange formål med en blog på netop min egen blog).

En blog kan også være et væsentligt element i søgemaskineoptimering, men det bør sjældent være det eneste formål med blogging.

For mange virksomhedsblogs ligger øde hen

Desværre er det sørgelige faktum, at alt for mange virksomheder har oprettet en blog, fordi “sådan en skal man have”. Og uden overordnet strategi og passende ansvarsfordeling i virksomheden, ender bloggen med at ligge øde hen og blive brugt som losseplads for nogle pressemeddelelser og opdaterede produktblade.

Har du en øde blog, så er det aldrig for sent at overveje, hvilke formål den reelt skal tjene. Når man først har lagt sig fast på, hvorfor man egentlig har en blog, er det også meget nemmere at lægge en realistisk plan for fremtidig brug af sin blog. Og det kan også være en konklusion at man hellere skal nedlægge den helt. For det er bedre at undvære end ikke at gøre det ordentligt.

Få hjælp til strategien

Jeg kan hjælpe dig og din virksomhed både med hjælp til at få defineret nogle formål og få udmøntet en strategi, men også til at implementere det, hvis det er nødvendigt. Kontakt mig for yderligere informationer på mail frank@synligesider.dk eller på telefon 29 88 09 22.